Nere i kulverten

Förra helgen befann sig jag och Charlotte nere i kulverten under mansavdelningen på gamla Långbro mentalsjukhus. Det här är inte fullt så märkligt som det låter. Källarlokalerna hyrs numera ut som replokaler för musikanter och Charlotte var vänlig nog att hjälpa mig att transportera dit ett digitalpiano.

När vi gick genom kulverten såg vi en liten dörr som jag inte tidigare lagt märke till. Den mätte uppskattningsvis halvannan meter i höjd och stod på glänt. Vår nyfikenhet drev oss att titta in och vi såg att den ledde in i en liten minikorridor. Jag tänker mig att det var här man vårdade personer som inte bara var mycket korta i rocken, utan också mycket stökiga.

 

Uppspelt som ett barn på julafton.

0 Responses to “Nere i kulverten”



  1. Kommentera

Kommentera

Arkiv

mars 2011
M T O T F L S
« Nov    
 123456
78910111213
14151617181920
21222324252627
28293031  

Gör sällskap med 7 andra följare


