Min Katt

Det har flyttat in en katt i mitt gruppboende. Antagligen en av de mesigaste katter jag någonsin träffat. Den är skelögd dessutom. Och troligtvis svagbegåvad.

Har jag nämnt att jag inte är särskilt förtjust i katter? För det är jag inte. Det gäller även den här katten. Dessutom är jag allergisk.

Jag växte upp med en katt. Missan hette hon. Varje gång man kelade med henne så fick hon ofelaktigt förr eller senare ett mindre utbrott. När hon tyckte att det var färdigkelat markerade hon detta genom att aggressivt bita och riva en i armen.

Katter är autistiska. De går runt i sin egen lilla värld och är avvikande i den sociala kontakten.

Jag har ritat en bild av katten i MS Paint. Den ser ut lite som en färglös version av Hello Kitty. När jag tittar på bilden så känner jag att jag tycker lite mer om katten. Har jag nämnt att jag har en böjelse för Hello Kitty?

 

Fuck Off Kitty!

1 Response to “Min Katt”


  1. 1 sofie mars 8, 2011 kl. 7:11 e m

    skelögd, lågbegåvad, autistisk, aggressiv. Jag känner att det här inlägget handlar om mig.


Kommentera

Arkiv

november 2010
M T O T F L S
« Okt   Mar »
1234567
891011121314
15161718192021
22232425262728
2930  

Gör sällskap med 7 andra följare


