Dagen innan skolstart

Imorgon börjar den nya terminen. Tre år in på utbildningen är det så äntligen dags att börja med terapikurs och att ha egna patienter. Det ska göras beteendeanlyser och gås på workshop i mindfulness. Det ska också bli spännande att träffa alla klasskamrater igen. Man kan inte låta bli att undra om folk har förändrats under sommaren. Har någon kommit i målbrottet? Vem har vuxit mest? Har Hannes och Ola fortfarande skägg?

Som förberedelse har jag köpt nytt bänkpapper, pennskrin och luktsuddgummin. Det är så klart nervöst med en ny fröken, men jag lugnar mig med att fröken antagligen också är nervös. Hon ska ju faktiskt träffa en hel klass med nya elever. Hoppas verkligen jag kan sova ordentligt i natt.

Det blev bänkpapper med Fuckoff Kitty motiv.

2 Responses to “Dagen innan skolstart”


  1. 1 Ola september 1, 2010 kl. 8:41 e m

    Och skägget var kvar, även om farbror hade skaffat mustasch. Jag orkade inte kommentera på sd-inlägget men det var vansinnigt roligt. Såg även mitt favorit-hat-uttryck ”pk-maffian” användas av en kommentator. Hade varit roligt att skriva om för den som orkar.


Kommentera

