En aning pryd

Är på väg att lämna hemmet för att gå och handla men tar en kopp kaffe först och bläddrar lite i DN. Läser en artikel där jag hittar följande citat:

Elisabeth, 62, träffade sitt livs stora kärlek på nätet för ett halvår sedan. Då hade hon ett tjugoårigt äktenskap bakom sig samt några korta och ett längre förhållande. Mannen hon mötte är änkeman, 61, och hade levt tillsammans med samma kvinna i 30 år.

– Jag har aldrig haft så bra sex som tillsammans med honom. Vi har skaffat plastfrotté till sängen på grund av mina fontänorgasmer.

For fuck’s sake! Bilderna som spelar i mitt huvud kommer jaga mig i mina drömmar. Nu tänker du att jag är reaktionär och inskränkt som tycker att det är äckligt med tanken på äldre människor som har ett aktivt sexliv. Och visst, lite grann kanske. Men det jag främst reagerar på är att artikeln innehåller information som jag inte skulle vilja veta om någon människas sexliv överhuvudtaget. Kalla mig puritan, men orden ‘sex’ och ‘plastfrotté’ ska aldrig förekomma i samma mening. Någonsin. Förutom förstås om den handlar om just att de inte ska vara i samma mening. Min starka reaktion förklaras antagligen av att jag tittat på för lite porr på internet.

(För övrigt misstänker jag att det snarare rör sig om att hon har inkontinensproblem och därför har svårt att hålla tätt vid orgasm.)

2 Responses to “En aning pryd”


  1. 1 Sara augusti 19, 2010 kl. 11:17 e m

    Jag vill minnas att det var jag som läste högt för dig ur tidningen. Men visst, vi kan säga att du hittade artikeln själv. Fast jag kommer för alltid ta åt mig äran för det här inlägget, bara så du vet.

  2. 2 silverponnyn augusti 20, 2010 kl. 12:05 f m

    Konstnärlig frihet, skydda sina källor etc, etc och vice versa.


Kommentera

