Ny dag – ny frisyr

Igår åkte jag till Sundbyberg för att gå till frisören. Efter en sommar av ohämmat växande hade det blivit hög tid att tygla mitt förvildade hårsvall.

Salongen var densamma, men frisören var ny. Han presenterade sig som Firat och välkomnade mig till stolen. ”Ska vi tvätta?” Det var mer av ett påstående än en fråga. ”Det tror jag blir bra”, svarade jag. Han hade milt handlag och vänliga bruna ögon. Med säkra händer gned han in schampo i mitt hår och masserade min hårbotten. ”Känns det bra?”, frågade han och jag hummade till svar. Han sköljde ur schampot och torkade mig noggrant med en liten handduk. Försiktigt. Ömt nästan. Sedan masserade han varsamt mina tinningar och min panna. ”Vad märkligt”, tänkte jag. ”Så här brukar de ju inte göra.”

Vi pratade om var vi bor och våra respektive semesterplaner. Han var vänlig till sättet, men lite återhållen. Nästan blyg. Vi överlade tillsammans om hur han skulle klippa och jag vill gärna tro att vi båda två blev väldigt nöjda med resultatet.

När vi skiljdes åt skrev han sitt namn på ett visitkort. Så att jag aldrig skulle glömma. Firat.

Så här fint blev det. Jag köpte också nytt vax, men det framgår inte av bilden.

0 Responses to “Ny dag – ny frisyr”



  1. Kommentera

Kommentera

