The lean in del 2: En flaska vin

I går kväll hängde jag med det lilla skogstrollet igen. Hon var gränspsykotisk av sömnbrist men föreslog ändå att vi skulle ta med en flaska vin, åka in till stan och sätta oss i en park. Så det gjorde vi.

Det blev en kulle i Vasaparken. Eftersom flera nätters vacklande sömn gjort det lilla skogstrollet sårbart för alkohol såg jag det som min plikt att skydda henne genom att ensam dricka upp 3/4 av flaskan. Jag vet, jag kan bli lite gammaldags gentlemannamässig av mig ibland. Vi pratade och ganska öppenhjärtigt därtill. Jag berättade hur osäker och nervös hon gör mig och att jag tycker att hon är det sötaste lilla skogstroll jag någonsin sett. Det togs emot ganska väl. I gengäld berättade hon att hon tyckt att jag är snygg ända sedan hon flyttade in för ett och halvt år sedan, men att jag verkat så nonchalant och ointresserad.

Klart som fan du är ointresserad! Du har jobbat natt och vaknar på eftermiddagen av att det ringer på dörren. Du snubblar ner för trappan, oduschad och med håret i snedläge, och när du öppnar dörren så står det en helt fantastiskt söt tjej där. Hon presenterar sig som din nya granne och vill veta någonting om möblerna i förrådet. Du har ännu inte återfått talförmågan och luktar gammal cigarett i munnen. Självklart mumlar du något avfärdande om att hon kan göra vad fan hon vill med grejerna i förrådet. Självklart stänger du dörren i ansiktet på henne. Självklart tänker du att en sådan tjej aldrig någonsin skulle kunna vara intresserad av någon som dig.

Jag blir förstås jättesmickrad och glad över att hon tycker att jag är snygg. Så klart. Men själva tanken att någon skulle finna mig fysiskt attraktiv är ganska främmande för mig. Jag har aldrig haft särskilt bra självförtroende i den frågan och efter mitt senaste förhållande med Camilla har jag rent av börjat känna mig ganska motbjudande och vämjelig.

Sommarnatten var ljummen och skön. Det lilla skogstrollet hade gett mig massvis med komplimanger och jag kände mig modig av vinet. Vi gick långsamt uppför backen till huset. Min arm om henne. Hon tryckte sig tätt mot mig. Vi stannade vid trappan. Tittade upp mot stjärnorna. Jag lutade mig fram. The lean in. Äntligen!

”Oj! Blev det dramatiskt nu?” Hon stelnade till och ryggade undan. Jag avbröt mina närmanden och slog mig ner på trappen istället. Vi småpratade en stund varpå vi skiljdes åt för kvällen.

Nej. Det blev inte dramatiskt. Det är ju det som är problemet.

2 Responses to “The lean in del 2: En flaska vin”


  1. 1 Camilla augusti 12, 2010 kl. 7:31 e m

    Ja, en motbjudande och vämjelig liten säl med de vackraste ögon och en gudomlig kropp som dessutom doftar utav heaven. Fy.

  2. 2 Sickan augusti 12, 2010 kl. 9:21 e m

    å herregud vilket långsamt drama!


Kommentera

