Kevin på Beefeater Inn

Inne på Beefeater Inn satt en man vid ett bord. Jag försökte koncentrera mig på vad Hanna och jag pratade om, men hela tiden sökte sig min blick tillbaka till mannen. Stor och grov med rakat huvud. Framåtlutad över sin öl höll han rummet under uppsikt. Jag vågade inte möta hans blick mer än bråkdelen av sekund. De halvslutna ögonen var som hos ett rovdjur och jag förstod instinktivt att det här är en man där våldet alltid finns på armslängds avstånd. Jag hittade på ursäkter för att låta blicken svepa över rummet och bara ett endaste ögonblick dröja vid hans. Jag betraktade honom i spegeln när han inte tittade. Jag gick på toaletten bara för att passera hans bord. Och när inga ursäkter längre fanns frambringade jag bilden av honom i mitt inre.

Kevin. Jag tänker mig att du heter så. Du behöver inte känna dig hotad av mig Kevin. Jag förstår att du vet hur det känns att slå en annan människa in i medvetslösheten. Dina sargade knogar har många gånger krossat ben och mänsklig vävnad. Men jag är inget hot. Inte mot dig Kevin. Aldrig mot dig. Det finns en mjuk sida hos dig Kevin. Det vet jag. Dina grova händer är inte bara till för att förstöra, utan även för att stryka ömt med över längtansfull hud. Din mun längtar efter att byta hesa svordomar mot viskade ord av kärlek. I ditt muskulösa bröst finns en oändlig damm av tårar som har väntat en livstidsdom på att bli släppta fria. Det är dags nu Kevin.

Jag vet att jag inte kan förändra dig Kevin. Jag är inte längre ung och naiv. Men likt en lots kan jag leda dig. Jag tar ditt rätta jag i handen och för dig genom mörkret, ut ur din tillvaro av våld och misstro. Du behöver inte längre söka med blicken efter potentiella hot inne på Beefeater Inn. Du kanske vet hur det känns att döda en annan människa Kevin. Jag tror det jagar dig i din sömn ibland. Men vet du hur det känns att älska? Har du upplevt hur kärleken gör själen fri att sväva ut i universum? Det har du inte Kevin. Detta vet jag.

Jag är inget hot Kevin. Inte mot dig. Aldrig mot dig. Vi raserar det gamla och bygger nytt. Tillsammans. Du måste bli fri Kevin. Jag älskar dig.

Så här ser han ut. Inte på fotografi, men i mitt hjärta.

6 Responses to “Kevin på Beefeater Inn”


  1. 1 Hanna juli 31, 2010 kl. 5:52 e m

    Vet du, Silverponnyn. Jag tror Kevin blev kär i mig den kvällen. Tyvärr kan du inte använda dig av mig som bete i ditt försök att nå honom då jag ju redan har en kille. Annars hade jag gärna hjälpt till. Han hade ju ett mycket symmetriskt huvud och bakom den där röda näsan kikade en stor portion nyfikenhet fram. Jag tror att han gillar myskvällar och Agneta Pleijels böcker, precis som jag.

    • 2 silverponnyn juli 31, 2010 kl. 6:03 e m

      Jag är rädd att du har fel. Dig ville han bara plöja som en åker. Skända som ett djur man hittat överkört vid vägkanten. Mig, däremot, ville han misshandla. Genom den fysiska förstörelsen av min kropp hade han uttryckt den kärlek som väntar likt ett oförlöst barn. När hans knogar träffar min tinning säger han att han saknar mig. Mitt huvud, kraftfullt dunkat mot bardisken, betyder ”jag är din för evigt”. Kevin må sukta efter din kropp Hanna, men han längtar efter min själ.

  2. 3 Kevin juli 31, 2010 kl. 7:21 e m

    Emil jag elskar dig, du är den ända som sett mitt innre och förstår mig. Tänk att du så pressist kunde förstå mitt innersta vesen. Kan vi inte treffas? Jag finns på Beefeater In (eler vad den heter) varje kvell tills du kåmmer.

    • 4 silverponnyn juli 31, 2010 kl. 8:33 e m

      Jag är på väg. Stanna där!

      • 5 Kevin juli 31, 2010 kl. 8:36 e m

        Klart jag ventar, du är ju den ända som förstår mig och jag har så myket att berätta för dej. bestäler ingen öl innan du kåmmer för det fins risk att denn blir varm.

      • 6 silverponnyn augusti 1, 2010 kl. 12:33 f m

        Ok. Kevin var inte på Beefeater Inn. Jag förstår nu att det är någon som försöker göra sig ”lustig” genom att utge sig för att vara honom. Det är inte ok att leka med folks känslor. Eller, ibland är det ok. Om det är jag som gör det och det är riktigt roligt. Men aldrig annars. Skäms!


Kommentera

Arkiv

juli 2010
M T O T F L S
    Aug »
 1234
567891011
12131415161718
19202122232425
262728293031  

Gör sällskap med 7 andra följare


