Hon är rolig Sickan

Jag borde vara inne i stan just nu. Titta på paraden och umgås med folk. Istället sitter jag här och låter bli att tvätta mina kläder. Jag sov 13 timmar i streck, ett dåligt tecken på alla världens språk. När jag vaknade var det begynnande eftermiddag och mina vänner var i färd med att lämna huset. Jag tror det beror på gårdagen.

I går eftermiddag efter jobbet mötte jag upp med Sickan, en av sommarvikarierna. Vi satt i ett bås på Viking Bar och drack varsin – inte så billigt som man tycker det borde vara – öl. Jag försökte småprata lite grann om ditten och datten. Ställde frågor och visade artigt intresse. Hon satt tyst, tittade ut genom fönstret och drack hetsigt av sin öl. Till slut vände hon sig mot mig.

-Du, jag hör inte ett ord du säger. Jag har just varit på akuten för mina öron är fulla av eksem. Så nu har jag fått nån slags droppar men jag är nästan döv.

-Oj, vad jobbigt för dig. Hur länge kommer det att…

-Va!? Äh, skit samma. Du är ändå bara mitt alibi för att få dricka sprit ifred. När man sitter ensam på krogen under dagtid så är det alltid nåt mongo som ska komma fram och tycka synd om en. Nu slipper jag dessutom höra ditt tjatande.

Då ringde hennes telefon.

-Ja, hallå! Va? Jag sitter på krogen med Emil. Va? Emil. Du vet han den där störiga jäveln från jobbet. Va? Ja precis. Va? Ja, det ska jag hälsa honom. Puss!

-Det var min kille. Jag skulle hälsa att om det inte vore för att du är så jävla ful att man tycker synd om dig så skulle han döda dig.

Hon är rolig Sickan. Vi har har bara jobbat ihop i någon månad men vi har redan etablerat en skojfrisk jargong där vi retas lite kamratligt med varandra. En gång till exempel när hon just hade avslutat ett samtal med en patient med svår ångest så sa jag att ”det var bra jobbat Sickan!” och då svarade hon ”Håll käften! Ser jag ut som att jag bryr mig om vad du tycker?”. Ha, ha! Typiskt Sickan. Det muntrar upp dagen att man har arbetskamrater som man kan skoja och tramsa sig lite med.

Någon timme senare mötte vi upp med en annan sommarvikarie och en gemensam vän till dem. Till de andras glädje så fortsatte jag och Sickan vår skämtsamma stil. Vid ett tillfälle så hällde hon ut en halv öl i knät på mig och skrek ”kolla! Han har kissat på sig!”. Då skrattade de alla tre och pekade finger. Jag tycker man får bjuda lite på sig själv för att roa andra. De skrattade faktiskt så länge att jag till slut behövde gå på toaletten på riktigt. Sen gick vi till Indigo för att dricka drinkar. De andra hade råkat gå medan jag var på toaletten, men det gjorde inget. Jag hade hört dem säga vart vi skulle så jag hann ikapp dem ganska snabbt.

Sickan är inte bara rolig, hon är även väldigt omtänksam och rar. Till exempel så är hon noga på att skilja mellan att skratta med och att skratta åt. Jag tror faktiskt hon blev lite orolig att jag tagit illa vid mig, vilket jag tycker är jätteomtänksamt av henne, så hon beställde in en stor rosa drink med jordgubbar åt mig. Sen fick hon alla inne i lokalen att skandera ”bögjävel!” om och om igen när jag drack den. Klassiskt Sickan! Efter det var jag så vimsig att jag tappade bort de andra i folkvimlet. Så då gick jag hem. Klockan var ju halv elva på kvällen och jag var ändå ganska trött.

Även om vi bara känt varandra en kort tid så känns det som att jag och Sickan verkligen har hittat varandra. Jag tror och hoppas att vi håller på att bli vänner på riktigt. Det finns hur mycket som helst att skriva om allt roligt som hände under kvällen. Men man får roa sig med måtta som jag brukar säga. Jag tänker att det kanske är därför jag haft så ont i magen idag och inte velat träffa några människor. Jag hade helt enkelt så supertrevligt igår.

3 Responses to “Hon är rolig Sickan”


  1. 1 Sickan juli 31, 2010 kl. 7:32 e m

    HahahahahahhahHAHAH du är så full av ljug å båg!

    • 2 silverponnyn juli 31, 2010 kl. 8:27 e m

      Jag fick just ett mail av en kompis. Han skriver:

      Läste just ditt senaste inlägg. Hon den där Sickan verkar ju jävligt osympatisk. Hur mår du? Det är bara att ringa om du vill prata.
      Kram

      Jag tyckte att det var fint av tre anledningar. 1) Det är fint att han bryr sig, 2) Det är kul att någon läser och 3) IN YOUR FACE, Sickan!

      Ha, ha, ha!

  2. 3 Sara augusti 1, 2010 kl. 9:34 e m

    Det är inte det att jag skrattar så att jag gråter. Det är mer liksom tysta skakningar som övergår i frustanden.


Kommentera

Arkiv

juli 2010
M T O T F L S
    Aug »
 1234
567891011
12131415161718
19202122232425
262728293031  

Gör sällskap med 7 andra följare


