Min stora bror

Jag är sju år och uppspelt. Det är lördag förmiddag och jag står framför spegeln på övervåningen i min nya blå jeansskjorta. Jag är kort men skjortan är lång och räcker mig en bit ner på låren. Idag är en stor dag. Jag är själv ännu för liten för att få gå ner till stora vägen och ta bussen in till stan. Men idag ska jag få följa med min storebror. Bara vi. Jag och min stora, stora bror. Min fem år äldre idol med lockigt brunt hår som om några år kommer ansas till en mäktig hockeyfrisyr. Det är stort.

Jag tittar i spegeln igen. Något saknas. I mammas och pappas sovrum hittar jag ett bälte som jag fäster runt midjan över jeansskjortan. Åter framför spegeln betraktar jag resultatet. Jag ser ut precis som Luke Skywalker.



0 Responses to “Min stora bror”



  1. Kommentera

Kommentera

Arkiv

juli 2010
M T O T F L S
    Aug »
 1234
567891011
12131415161718
19202122232425
262728293031  

Gör sällskap med 7 andra följare


