Vad fan!

Jag gick och badade igår. Molnen låg tunga men luften var kvav och varm, så jag bestämde mig för att ta en promenad ner till havet och ta ett dopp. Vattnet var ljummet och behagligt när jag vadade ut i vågorna och slutligen kastade mig raklång i det smaragdgröna vattnet. Uppfriskad, levande, pånyttfödd tumlade jag likt en uråldrig havsgud i vattnets famn.

Då ser jag två jävla kråkor som håller på att slita i min packning uppe på stranden. När jag hastigt vadar mot land märker jag att det är mina converse som är fokus för deras trakasserier. Antagligen har de misstagit mina skor för ett par självdöda råttor (vilket i och för sig är begripligt med tanke på lukten de utsöndrar).

Efter att ha jagat bort fåglarna med en gren jag passande nog fann i sanden upptäcker jag att de äckliga skadedjuren har slitit ut ett paket med cigaretter ur fickan på mina byxor. Inte nog med att själva paketet är tilltygat, det fattas dessutom två cigaretter. Jag hoppas ni får lungcancer skatjävlar!

Så här gick det till. Jag tog mig friheten att lägga till en haj i bakgrunden. Det accentuerar dramatiken.

0 Responses to “Vad fan!”



  1. Kommentera

Kommentera

Arkiv

juli 2010
M T O T F L S
    Aug »
 1234
567891011
12131415161718
19202122232425
262728293031  

Gör sällskap med 7 andra följare


