Samtalskontakter

Bakfull och tung i huvudet av regnmolnen. Efter en promenad i skogen med mamma känner jag ett stort behov av att få prata med någon. Inte för att samtalet med mamma var traumatiskt och behöver bearbetas, utan bara för att väga upp balansen mellan monolog och dialog. Mamma behöver prata om sin relation med Göran och hon har inte så många personer runt sig att prata med. Så jag lyssnar. Alla försök att föra över samtalet till att handla om mig misslyckas kapitalt.

-Göran säger att man har rätt att vara arg och att man ska uttrycka sin ilska.

-Har jag berättat att jag tagit amfetamin?

-Men jag tycker man ska tänka på hur man uttrycker sin ilska.

Lite senare försöker jag komma i kontakt med min vän Sofia i London. Vi har bestämt att vi ska höras på eftermiddagen, men tydligen har 3:s nät bestämt sig för att göra helg och vägrar att koppla. Istället får jag ett oerhört artigt och torrt brittiskt felmeddelande.

-Your call can not be connected right now. Please hang up and go fuck yourself.

Något nedslagen testar jag hållfastheten i takbjälkarna på övervångingen och går för att hitta mig ett stadigt rep. Då ringer Hanna. Hanna jobbar på TV och radio och har massvis med spännande saker att berätta. Det skiter jag i och pratar om mig själv i 45 minuter istället. Karma.

0 Responses to “Samtalskontakter”



  1. Kommentera

Kommentera

Arkiv

juli 2010
M T O T F L S
    Aug »
 1234
567891011
12131415161718
19202122232425
262728293031  

Gör sällskap med 7 andra följare


