Gubbtjyven

Har varit och besökt far min. det blev sent och mycket alkholl. Därför korta meningar. Också enstaviga ord helst. kasnke två. Stavelser.

Halmstad är liten stad. Förökte övertala taxichaufffören att åka någnstans och köpa cigaretter.. det finns inte sa han. Inga butiker är öppna. ignen bensinmack. Allt är stängt. jag längtar hem.

Pappa blev så berusad att han sattt och fnittrade som en skolflicka. fick prata med hans fru Susanne istället. Det är bra. jag gillar henne.

Pappa frågade mig om när jag var elva år och började med mitt självskadebeteende. Vi har aldrig pratat om det. det satt långt inne och han tyckte det var väldigt jobbigt. så här i efterhand är jag glad att jag slapp åka till BUP och leka i sandlåda med en analystant. det var många år innan kidsen gjorde en modegrej av att skära sig. Dumma ungar.

nu typ sova. imorgon bada.

Bra så.

1 Response to “Gubbtjyven”


  1. 1 Gubbtjyven juli 25, 2010 kl. 9:43 f m

    Du fick alltså tag i en taxi till slut, skönt att veta. Även om jag var lite lullig minns jag allt, och det jag inte minns har Susanne berättat. Hon sa att jag inte behövde be om ursäkt för att jag blev full, för jag var ändå glad och gullig hela tiden. Kanske lite för fnittrig och avbröt kanske för ofta. Men du, det kanske också var för att jag var så förbannat glad för att äntligen få träffa dig. Visst, jag tog kanske upp lite svåra ämnen, men det är sådant som jag tänker på ofta. Har du ätit upp pizzan? Det finns lite kvar om du vill ha mer innan du åker hem igen. Obs att jag sa hem! Kram från gubbtjyven.


Kommentera

Arkiv

juli 2010
M T O T F L S
    Aug »
 1234
567891011
12131415161718
19202122232425
262728293031  

Gör sällskap med 7 andra följare


