Sommarvikarier

På mitt jobb finns det tre andra sommarvikarier. De läser till psykologer i Linköping, går i samma klass och är lika gamla. Utöver detta är de dessutom väldigt trevliga och står onekligen för lejonparten av mitt sociala utbyte under arbetsdagen. Jag har inte orkat skilja dem åt vid namn, men en av dem är blond, en annan något mindre blond och den tredje har någon slags rödbrun hårfärg. När jag kommunicerar direkt med dem använder jag mig för enkelhetens skull bara av pronomenet ‘du’. Jobbar flera av dem samtidigt har jag upptäckt att kommunikationen underlättas av att jag pekar för att indikera vem av dem jag pratar med. Jag har ritat porträtt av dem i Microsoft Paint som jag ska skriva ut och sätta upp på anslagstavlan. Sen är det bara att stjäla deras namnbrickor och be någon om hjälp med att matcha rätt bricka med rätt ansikte. Någon i övriga personalen måste ju veta vem som är vem.

Kusligt porträttlikt.

0 Responses to “Sommarvikarier”



  1. Kommentera

Kommentera

Arkiv

juli 2010
M T O T F L S
    Aug »
 1234
567891011
12131415161718
19202122232425
262728293031  

Gör sällskap med 7 andra följare


