Lappsjuka

Nu har jag varit och badat och det var underbart. Efter ett dygn av att bara ha konverserat med mamma och Göran börjar jag dock få lappsjukan. De är jättesnälla och omtänksamma, men det känns som att samtalen går i slow motion. Mamma är ok när man pratar med henne själv, men att ha Göran som sin främsta samtalspartner tror jag har kraftigt ökat hennes behov av att få prata om sig själv med en kvalificerad samtalspartner.

-Du mamma, jag ska nog på typ en date på onsdag.

-Ja, när jag och Göran skulle träffas första gången så föreslog han att vi skulle ses på Djurgården. Då mailade jag en lista till honom med frågor om bussförbindelser, toalettillgänglighet och om det fanns möjlighet till att gå in någonstans. Om det skulle börja regna alltså. Han måste ha trott att jag var lite tokig.

Etcetera.

Göran å andra sidan är dessutom inte så snabb i svängarna och något begränsad i sin intellektuella rörlighet.

-Du Göran, jag ska nog på typ en date på onsdag.

-Ja, när jag och din mamma skulle träffas första gången så föreslog jag att vi skulle ses på Djurgården. Då mailade hon…

-Ja, jo. Hon berättade den historien för mig igår kväll. Hon hade en lång lista med frågor och du tänkte att hon nog var lite tokig.

-Då mailade hon en lista till mig med frågor om bussförbindelser, toalettillgänglighet och om det fanns möjlighet till att gå in någonstans. Om det skulle börja regna alltså. Jag trodde att hon var lite tokig.

Etcetera.

0 Responses to “Lappsjuka”



  1. Kommentera

Kommentera

Arkiv

juli 2010
M T O T F L S
    Aug »
 1234
567891011
12131415161718
19202122232425
262728293031  

Gör sällskap med 7 andra följare


